woensdag 30 november 2011

Feest?

Vol ontzetting kijk ik naar het lege blad voor me
Ik zou zo veel willen zeggen
Over de miljarden die men uit geeft
aan Sint en kerst
Terwijl een ander deel
aan het begin van de maand
het einde alweer vreest
Ik zou willen schrijven
Over uitgeprocedeerde mensen
die belangrijk worden op tv
maar voor die tijd enkel een cijfer waren
Over kinderen die verzuipen in het onderwijs
of kinderen die een etiket op krijgen en daar gebukt onder gaan
Misschien zou ik zelfs me bedenken
van fietsers zonder licht
die gekleed in zwarte jas en met muts
schrikbarend snel en veel te heftig contact maken
 Maar niets van dit alles schrijf ik
ik denk het
in de eindpunten van mijn gedachten borrelen zij omhoog
Tranen wellen en een grimas zou om mijn lippen spelen
Dat zou
als ik niet
een spelletje speel
met het kind
dat de wereld nog mooi vind
en een groot feest

Jip


Geen opmerkingen: