zondag 27 november 2011

Als ik werkelijk zo was

Als ik werkelijk zo was
zoals jij me gemaakt hebt
een plaatje in je hoofd
Met woorden en daden
gedachten en uitspraken
Dan denk ik zo maar
dat ik mij ook niet leuk zou vinden

Als ik werkelijk zo was
zoals jij hoorde dat ik was
een plaatje uit een hoofd
met ogen als vuur
en tongen als zuur
Dan denk ik zo maar
dat ik mij helemaal niet leuk zou vinden

Als ik werkelijk zo was
zoals zij zeiden dat ik zijn zou
een plaatje opgesteld uit leugens
aannames en verwijten
Vol haat en wandhoop
Dan weet ik zeker
dat ik mij ook niet leuk vind

Maar je hebt nooit de moeite genomen
om me aan te kijken
een hand te geven
en te zeggen
Ik weet niet wat ik hier mee moet
Ik wil zo graag boos zijn op jou en de wereld

Dan zou ik zeggen
dat mag..
Ik ben je wereld niet
maar het mag toch

Jip

Geen opmerkingen: