woensdag 14 december 2011

Ik wilde zo graag van je houden

Ik wilde zo graag van je houden
dat ik mijn schepen heb verbrand
om op jouw vlot te wonen
Dat ik mijn stem haast had verpand
om naar jou te luisteren
en het zingen van jouw zee
Ik wilde zo graag van je houden
maar jij vond het geen goed idee

Ik heb de deur dus dicht getrokken
mijn stoute schoenen aan gedaan
om zachtjes bij je weg te lopen
en ik ben niet blijven staan
Nu schrijf je mij gedurig brieven
dat je van me houden wil
ik denk dat het idee me aanstaat
Maar ik hou me nog even stil

Ik wilde zo graag van je houden
dat ik mijn wereld zou ontbollen
om op jouw vlak te wonen
Dat ik mijn adres voorbij zou hollen
om achter je aan te gaan
Met de golven van jouw zee
Ik wilde zo graag van je houden
maar jij zei steeds maar nee

Dus heb ik niet naar je gekeken
hoewel ik je gezicht kan dromen
en heb ik de deur op slot gedaan
zodat ik niet bij je kan komen
Nu schrijf jij mooie gedichten
dat je van me houden zou
En vind ik het vooral jammer
dat je dat eerst niet wou

Ik wilde zo graag van je houden
dat ik mezelf haast was verloren
Ik denk dat ik nu vooral
bij mezelf heel graag wil horen.

Jip

Geen opmerkingen: