zondag 1 maart 2009

Medelijden

Boeten zal ik, tot in het diepste van de nacht
met mijn ogen open opgesloten in angst
voor alles wat er komen gaat
Stuk moet ik, tot in het diepste van mijn hart
met mijn mond dicht schreeuwen om vergiffenis
voor alles wat er is geweest
Winnen, wil je, tot in het diepste van je ziel
om alles wat je hebt verloren terug te krijgen
maar vergane zaken, zijn onvindbaar

Wens me geen onomkeerbaarheid toe
ik wens je het beste
Wens me geen verlies toe
ik wens je de winst
Wens me geen ongeluk toe
ik wens je je leven

Lijden moet ik, tot alles in stukken gaat
met mijn handen voor mijn ogen slagen afweren
tot het blauw mijn ogen kleurt
Scheuren zal ik, op je woorden die blindelings gegooid worden
zodat ik moet horen wat jij kwijt moet
en zwijgzaam op ga, in jouw massa
Bewijzen zal je, dat mijn wezen dieper zwart is dan het jouwe
en ik het jouwe helder maak

Breek me in stukken
ik zal je maken
Onthou mijn zonden
ik vergeef de jouwe
Breng me ongeluk
Ik wens jou het leven

Daar waar geen mens meer gaan wil
daar zul jij altijd je voeten zetten
dat wat geen mens wil raken
daar ligt het uiteindelijke doel
Zoals geen mens zal vechten
zo bevecht jij jezelf

Heb geen medelijden meer om wat je was
Heb geen medelijden meer om wat je bent
Heb medelijden om wat je zijn zal
Jij liever dan ik
en ik ben slecht(s) ik

Jip

Geen opmerkingen: