donderdag 26 maart 2009

Jouw strijd

Ik zie het verdriet in je ogen
als een regenbui die naar binnen wil druppen
Ik hoor de woede in je stem
als de zee die op de brekers beukt
In voel je pijn in je handen
als doornen die allang de rozen zijn verloren
Ik ken je als ik naar je kijk
voel ik wat je wilt zeggen
zelfs voordat je de woorden hebt
ingeslikt
Als het kon zou ik het liefste
elke bui voor je opvangen
elke golf keren
alle doornen in mijn vingers laten prikken
Maar, lief, ik hou van je
en het zijn de dingen die ik niet
voor je weg kan nemen
Je zult de buien ondergaan
de golven voelen breken
en de doornen langzaam uit je hart moeten trekken
Maar voor op elke wond leg ik mijn hand
en na de bui zal ik je drogen
mijn warme lichaam naast het jouwe leggen
want lief ik heb je lief

Jip

Geen opmerkingen: