vrijdag 6 maart 2009

Bezit

Liefdevol heb je me meegenomen
naar plaatsen waar ik nooit was geweest
plekken waar ik nooit zou komen
gevoelens die ik nooit had gekend
Aan jouw hand heb ik mee mogen maken
wat velen nooit zullen ervaren
wat menigeen nooit zal zien
gevoelens die men nooit zal kennen
In jouw armen heb ik ontdekt
de wereld zoals hij kan zijn
de materie die niet ter zake doet
gevoelens die ik niet gevoeld had
Met jouw stem heb je me laten ervaren
hoe nutteloos liefde is
Met jouw hand heb je me laten ervaren
hoe pijnlijk overgave
hoe weerloos de nacht
Ik weet dat er ergens op boeklinnen staat,
op perkament is geschreven,
dat het allemaal niet geeft
dat het mijn dromen zijn
Maar de wereld die ik heb mogen ervaren
in jouw bij zijn
heeft weinig meer met liefde
en vooral veel met jou
Ik laat je gaan zodat je
een beter mens kunt worden
zonder dat ik je tegen houd
zodat je niet meer hoeft te vechten
met mij
tegen mij
op mij
Waarschijnlijk, wil jij mij nooit meer laten gaan.
Je noemde het liefde
Je maakte bezit.

Jip

Geen opmerkingen: