zaterdag 26 januari 2008

Zacht als een fluistering

Zacht als een fluistering heb ik je armen om de mijne gevouwen
en daarna als een strik je stem om mijn hart gebonden
Vertederend als een pasgeboren kind
heb ik omsloten in een lijst van puur goud
Je hebt me verbaasd door de eenvoud aan liefde die je gaf
volkomen puur als chocolade maar niet bitter enkel zoet
je hebt de woorden aan mijn voeten
opgeraapt en me terug gegeven
daar waar ik niets meer over had om te geven
gaf jij me wat ik het liefste wilde hebben
De bevestiging dat er een beter wij was
dan het wij dat ik kende
Volkomen in het licht van de wassende maan
leek het een huwelijk tussen een liefde en lust
Als wij samen een spel speelden, waar de regels
geschreven op een stenen lei met kracht waren uitgehouwen
Je gezicht door de knapste der kunstenaars een aanblik was gegeven
Je geest door moeder maan, het de kleur van de sterren had gegeven
Wanneer de laatste nog naar je op zou kijken
omdat jij schenkt dat wat hij zoekt
Tederheid, geduld en liefhebbend als de lenteregen op mijn huid
Ik kan enkel mompelen dat ik van je hou
je kussen bedekken me als een warme deken
je lichaam omlijst me als een eindeloos gedicht
Zacht als een fluistering heb ik je armen om de mijne gevouwen

Jip

Geen opmerkingen: