maandag 28 januari 2008

Duo monoloog

Ik ben niet de bedenker van grootste dingen
zei hij
Ik kan niet iets maken wat ik niet ken
zei hij
Ik wordt niet meer naar mate een ander minder wordt
zei hij
Ik ben niet het evenbeeld van de David
zei hij

Jij bent groots in je eigen kunnen
zei zij
Jij kunt maken wat een ander enkel droomt
zei zij
Jij wordt meer naar mate een ander groeit
zei zij
Jij bent het even beeld van de imperfecte perfectie
zei zij

Ik ben enkel wat ik wilde zijn
antwoordde hij
Ik deed enkel mijn best
antwoordde hij
Ik schep genoegen in het leven van een ander
antwoordde hij
Ik ben enkel mezelf
antwoordde hij

Ik hou van jou
zei zij
Ik hou daarom van jou
zei zij
Ik hou alleen daarom meer van jou
zei zij
Ik hou van jou omdat je bent wie je zijn kunt
zei zij

Ze hoefden niets meer te zeggen

Jip

Geen opmerkingen: