donderdag 17 januari 2008

Hoe kan het

Hoe moet ik toch als alles wat ik doe
lijkt af te ketsen op alles wat ik wil en de wereld in het geheel
en soms in gedeeltes
aan me voorbij gaat omdat ik het stilstaan niet kan
of wil
verleren
Hoe kan het toch dat als ik bij alles wat ik doe
moet denken over wat er komt of gaat komen en de wereld in stukken
en soms aaneen
op me in wil praten omdat ik te goed kan luisteren
of niet genoeg
wil horen
Hoe wil ik toch alles wat er is
verbeteren totdat er enkel nog maar punten zijn die ik niet zal
en soms niet wil
kennen of zien, en waar ik niets meer aan kan
of wil
doen
Hoe zal het toch zo kunnen zijn
dat als de wereld doordraait en ik rennend er achter aan moet
omdat stil staan sterven is
in een wereld die zo hard gaat als de waaiende wind
of de donder
bliksemsnel
veranderd is.

Jip

Geen opmerkingen: