woensdag 23 januari 2008

Veel is mogelijk

Het donker omsluit mijn ogen
omdat het licht de dag nog niet met kleuren heeft omlijst
lijkt alles te verdwijnen in een zwart en grijs egaal
dat ik zou kunnen doorbreken
maar waar ik ook eindeloos is kan
opgaan en verdwalen
omdat het duister niet enkel mijn ogen omsluit
Ik kan het geluid verder dragen
omdat de wereld nog min of meer slaapt
en zucht onder het juk dat de nacht heeft afgeworpen
in een laatste poging om de dag te vertellen
dat zij kleur mag brengen als de hanen kraaien

Het donker omsluit mijn lichaan
omdat de nacht nog steeds mijn vriend wil zijn vandaag
en de kleuren van de dag heeft samengebracht tot een mengeling
van niets of van alles, als het wit zou zijn
waar ik in op kan gaan
als deel van het geheel
omdat de nacht niet alleen mijn lichaam omsluit
Ik hoor in de stilte ook jouw ademhaling
veranderen bij het beginnen van de dag
die de morgen zal moeten kleuren met de wereld vol met
alles wat er zijn en komen mag of wil
en wij samen in het donker, de wereld zullen kussen

Het licht omhelst mijn glimlach
omdat het licht mij laat zien waar mijn wereld uit komt
en de kleuren van de nacht leeg lijken te zijn
en warmte meer en meer door mijn botten lijkt te gaan
en ik niet langer deel van het geheel
of onderdeel van alles ben
Omdat het licht niet alleen mij laat glimlachen
Ik weet dat in het licht ik je ogen zal zien
en dat de sterren van de nacht daar hun plek vinden
tot jij ze sluit om aan mijn zijde
het donker te laten zakken als een deken die alles kan bedekken
maar geen liefde

Jip

Geen opmerkingen: