woensdag 2 januari 2008

Eerlijk duurt het langst

Spreek niet in raadselen als je de waarheid niet meer kan zien
want je raadselen vertellen de chaos in je hoofd
Ze tonen mij de wereld die achter je ogen speelt
en de rol die jij daar aanneemt
Ik zie in de verhalen de waarheid die je kent
en die je zien wilt met je ogen open
tegen de zon in

Spreek niet in verhalen als je de leugens het hoofd niet meer weet te bieden
want de verhalen vertellen de ruimte in je hoofd
Ze tonen mij de kleine feiten die in je oren klinken
en de liedjes die ze zingen
Ik zie in de woorden die je het papier laat raken
het spelen van het spel zonder de regels
en zonder winstkans

Draai niet in cirkels als je het pad dat je nam niet kunt overzien
want je voetstappen vertellen me de richting die je wil
Ze tonen mij hoe je schoorvoetend het verkeerde pad
heb gekozen en niet achter wil laten
Ik zie het in de laatste passen die je laat
en dan draai ik me om
want ik volg deze weg niet meer

Jip

Geen opmerkingen: