zondag 23 december 2007

Ook goede keuzes doen pijn

Vol twijfel kijk ik terug op een leven dat er liep
langs het mijne terwijl ik weg ging, dat doorging terwijl ik sliep
Dat zo anders was dan dat ik zag binnen mijn eigen ik
daar waar ik door ging en niet opgaf, ik zou winnen in mijn blik


Wat ik zag dat was wat hoorde, wat ik hoorde was wat was
Niet meer en zeker niets minder, in het tempo in de pas
Pas je aan, aan wat ik zeg je, want ik zeg je dat is goed
doe zoals ik wil en dan mijn lief, want ik weet wel hoe het moet
Voor mij leef je, want ik ben
alles wat ik doe en ken
zoals jij de wereld ziet
o mijn lief dat doet verdriet
Nee jij slaapt niet, als ik waak
en ik waak nu eenmaal vaak
nee jij lacht niet als ik ween
want mijn leven is gemeen
Ik heb het zwaar mijn ongeluk
maakt alles om mij heen steeds stuk
Ik ben alleen, alleen in mij
jij hebt alles jouw hart is vrij
Ik heb je handen in mijn hand
ik wil je hart en je verstand
ik weet wat ik in jou wil zien
ik weet wat ik met jou verdien
Ik en ik en ik en daar
Ik en ik dan is het klaar
Je laat me niet, je maakt me stuk
jij bent mijn wereld mijn geluk
en als je gaat
mij achterlaat
dan breek je alles wat er is
dan gaat het fout dan gaat het mis


Maar vergeet niet
dat dit verdriet
al zoveel langer in mijn hoofd zat
dat zei ik wel, je negeerde dat
Onzin, onzin, en niet waar
want ongelukkig was gevaar
ik mocht niet gaan, ik mocht niet gaan
ik heb het uiteindelijk wel gedaan
en nee niet blij en nee niet goed
ik ben gedaan dat wat ik moet
Kiezen voor mijn eigen persoon
dat was niet lief dat moest gewoon
Geen ja en amen, geen ik, geen wij
Ik wil het zo, ik wil het vrij..


Jip

Geen opmerkingen: