dinsdag 18 december 2007

Dromen is voor zotten

Het zijn de laatste uren
die me oorverdovend in mijn oren klinken
tik tik tik de dag wegnemen
storten in een duistere wereld
die we nacht noemen
Het zijn de laatste minuten
die de hoop weg tikken uit mijn stilte
tik tik tik en het vervliegt
tussen de sterren in het zwarte
dat wij nacht noemen
Het zijn de laatste seconden
die me tergend langzaam wegblazen
tik tik tik en daarna niets
ze gaan voordat ik mijn ogen sluit
en me weglaat drijven
in dat wat ik droom noem

Maar in werkelijkheid
een afspiegeling is
van de dag die was
van de dag die kwam
van de dag, of deze dag
Maar dromen is voor zotten
en zotten dromen zoet

Het zijn de laatste momenten
die me trillend in mijn warme bed doen liggen
tik tik tik en daarna veel
ze smeulen voordat ik het niet meer houden kan
en mezelf enkel nog
een zot durf te noemen

Jip

Geen opmerkingen: