maandag 10 december 2007

Mogen de mensen;

Mogen de mensen;
Zwijgend schreeuwen over alles wat hen dwars zit
Nachtenlang alleen maar vragen om de aandacht
Twijfel zaaien in oprechte harten
Willoos een ander de kans ontnemen
Schoonheid omdraaien zodat zelfs de liefde lelijk wordt
Liefde gebruiken als reden
Liefde misbruiken om macht
Liefde opbruiken in egoisme
Zelfspot de spot laten drijven
Eeuwig verdwijnen in melodieus medelijden


Mogen de mensen;
Elkaar liefhebben achter gesloten deuren
De dagen verklaren in de stille ochtend
Twijfel verdrijven met witte wolken
Willoos overgeven aan dat wat zij kiezen
Schoonheid zoeken daar waar de liefde zou groeien
Liefde gebruiken als reden
Liefde laten groeien machteloos
Liefde vergroten in alles wat een wezen heeft
De spot drijven met een ieder die niet
Eeuwig verdwijnt in vals medelijden

En de tonen klinken in mijn oren
soms vals
soms heerlijk
maar de mensen mogen
misschien wel
misschien niet
Ik oordeel niet
ik ben niet beter dan het laatste wat mijn hoofd verlaat
Ik hoop dat het goed is

Jip

Geen opmerkingen: