zaterdag 15 december 2007

Feit

Je houdt vast aan de strohalmen van het bestaan
dat wat je niet ziet zal niet zijn
De woordeloze woordenstoom was niet te stoppen
kopieerbaar wellicht
maar toch niet eenzaam en uniek genoeg om
te winnen wat je allang had verloren
Scheldend de duivel vervloeken omdat
hij
of zij
Een engel in vermomming bleek
Laatste wind blaast als
de zon haar wangen rood kleurt om daarna
het hoofd te rusten te leggen
in de schoot van de maan
Waarachtig ben je
niet alleen in je strijd
vele gingen je voor
en even zoveel verloren als wonnen
De uitslag zal bepalen
Maar gelijkspel is ondenkbaar
Ween mij maar weg van de lege paden
ik verdwijn niet na de regenbui
Ik ben niet eens weg te drinken met vele glazen
lege koppen
of een enkel woord
Waarheid of leugen preek ik niet
Ik prentendeer niet meer te zijn
dan enkel dat
wat ik al jaren ben
Mezelf
Maar dan
als feit

Jip

Geen opmerkingen: