maandag 10 december 2007

Kruispunt

Ik kijk de zwarte weg af tot de horizon
ik weet niet waar het einde is wel waar de weg begon
Ik tel mijn voetstappen en kijk waar ik mijn voeten zet
voorzichtig voor de stenen, ze liggen er maar net
Ik zie de bomen en hoe kun kruinen langzaam wiegen
Ik hoor de volgens in hun toppen, hoe zij leren vliegen
Ik denk de zon tussen hun bladeren en hoe die weer moet schijnen
en denk aan regenwolken die langzaam zullen verdwijnen
De meertjes aan mijn voeten, vol leeggelopen tranen
de hopeloze strijd nu geketend aan de banen
Ik zie de twijfel in de lucht zij gaat haar eigen weg
Ik hoor de woorden die ik spreek maar luister niet naar wat ik zeg
Ik kijk de zwarte weg af en zie wolken nog verschijnen
Ik weet dat zij voorlopig niet uit mijn zicht verdwijnen
Zij drukken op mijn armen, op mijn hoofd en in mijn gezicht
met mijn voeten op de grond draag ik opgeheven het gewicht
Ik ga een kruispunt vinden en wandel verder door mijn leven
Totdat ik daar ben aangekomen, doe ik het met dit.. nog even

Jip

Geen opmerkingen: