dinsdag 3 januari 2012

Januari 2012

Opgewekte noten klinken door de planken van mijn houten vloer
ze dringen zich op
door mijn billen die de vloer al enige tijd verwarmen
daar ik lager niet kan komen maar wel moet zijn
Hoewel zij mij al even,
het zo heerlijk door twee verwarmde bed hebben doen verlaten
en mijn hoofd proberen wakker te schudden
Verbaas ik me enkel.
Een dwingende samba vermengt zich later
met een vrolijk uitgesproken smartlap over het zeer van een man
Mijn kamer vult zich ongewenst met tonen
die ik zelf nooit zou kiezen maar die ongemerkt
mijn dag een kleur geven
De kopjes die als restant van gisteren de tafel vullen
dansen voorzichtig mee als de bas zich meester maakt
van meerder huizen en we via samba en smartlap
uitkomen in een variant van dance die enigszins ongrijpbaar is
Ik staar wat onwennig uit het raam, mijn raam, ons raam,
terwijl de kerstlampjes nog knipperen in het opkomende ochtendlicht
en mijn huis een geheel van ongepastheid geeft
in mijn slaperige gezicht
Ik rol mijn mouwen en mijn ogen op
geef mijn muziek de kans
de houten vloer te stoppen met trillen en glimlach
Januari 2012.... niets is anders.. niets is hetzelfde....

Jip

Geen opmerkingen: