woensdag 17 november 2010

Zonder na te denken

Zonder na te denken
tik ik achteloos wat woorden op papier
verander nog wat kleine dingen
een woordje daar een komma hier
ik kijk eens naar de sterren
hoe ze boven de huizen staan
en denk aan alle dingen
die nog komen gaan
Af en toe hoor ik uit de kamer naast me
een zuchtje en een kreun
Onder me lopen mensen
en de deur sluit met een deur
De verwarming draait wat harder
want de nachten zijn ook koud
Maar zolang als ik hier al zit
wordt het geluid me ook vertrouwd
Zonder na te denken
zet ik woorden op papier
Maar bedenk me uiteraard wel
wie ze lezen zou dan hier
Als ik ze in mijn hoofd zou houden
zouden ze dan niet bestaan
zouden ze misschien
ergens anders aan opgaan
Zouden alle dingen
die ik soms achteloos hier tik
een eigen leven gaan leiden
Nu ik over hun lot niet meer beschik
Zonder na te denken
heb ik al zo veel geschreven
Misschien is het best iemand
wel bij gebleven.....

Jip

Geen opmerkingen: