woensdag 24 november 2010

Laten we eens dapper wezen....

Vier stappen doe ik, zachtjes aan
links, recht, links, recht, links, rechts
Geen haar op mijn hoofd, dat ik achteruit zou gaan
Daar komt immers niets van terecht
Ik schuifel misschien, nog wat onzeker van tred
een bospad af, tot de grote weg
Maar ik zal het winnen, want ik kan het
het worden daden in plaats van woorden, ik doe wat ik zeg
Geen sprookjesfiguur wat mijn plaats in kan nemen
geen excuus is groot genoeg
Onderweg naar onbekend, en op weg naar het vreemde
Ik heb nog een hele tocht voor de boeg
Dus ik zwik en ik stuiter en val en verdwaal
Zonder kruimels of steentjes
Het hele verhaal
van mijn kruin tot mijn teentjes
Alles staat klaar voor de wandeling van mijn leven
Diep dus het bos in, tot de grote weg
stapje voor stapje, want het duurt misschien even
maar uiteindelijk doe ik, gewoon wat ik zeg.

Jip

Geen opmerkingen: