vrijdag 3 april 2009

Ooit

Ooit zou ik de sterren voor je hebben geplukt
ze in je schoot hebben gelegd
toegedekt en gekoesterd
warm gehouden
omdat jij het vroeg
Ooit zou ik de zon voor je hebben gehaald
haar aan je voeten hebben gelegd
afgeschermd en beschermd
warm gehouden
omdat jij het vroeg
Ooit zou ik de regenboog voor je hebben gevolgd
hem meegenomen hebben
uitgelegd en opgevouwen
warm gehouden
omdat jij het vroeg
Ooit zou ik mijn leven naar je schaven
in je schoot en aan je voeten
aangepast en ingepast
af laten koelen
omdat jij het vroeg
Helaas voor jou
was ooit ooit
Tijd om in het nu te leven
Geschiedenis is enkel
voor hen die het leven niet durven te bezien
zoals het met een noodvaart komt
Ooit had ik de wereld voor je gedragen
je lasten, je zonden
je twijfels en je waarheden
Ooit had ik je lief
nu heb ik het leven.

Jip

Geen opmerkingen: