zondag 6 april 2008

Voorheen

Je noemde me engel
En ik vormde het beeld
Dat jij had met minachting
Vol vuur speelde ik een spel
Dat ik kende en jou
Geheel onbekend
De regels als een blanco boek
Onder je ogen deed trillen
En je noemde me engel

Je noemde me schat
En ik draaide het rad
Vol vage verlangens
Voor je ogen, zodat de glinstering
Dat ik kende en jou
Zo onbekend
Als een niet gevonden kristal
In je ziel sneed
En je noemde me schat

Je noemde me lief
En ik vervloekte het woord
Dat jij me in mijn gezicht smeet
Vol afschuw en haat
En ik kende het niet en jij
Kende het zeker
Zoals een vervlogen herinnering
Door geur opspringt
En je noemde me lief

Maar ik ben niet je engel
Noch schat nog lief
Ik ben enkel en eenzaam
Mezelf in een blijspel
Vol spelers die nooit meer
Het doek zullen zien
En je noemde me veel
Maar ik was niet

Jip

Geen opmerkingen: