maandag 9 mei 2011

Vrouw

Hoe graag je ook wil
O jij vrouw, jij vreselijke vrouw
Dat ik me aan je spiegel
dat ik jou worden zou
Hoe ik de onmacht zie
als ik uit je armen breek
en je ook na onmacht
niet om vergeving smeek
Zij die zo in de schone schijn
de wereld aan haar voeten heeft
maar met haar vingers gesloten
nog geen zandkorrel vast heeft
Als koningin op haar troon
maar zonder onderdaan
Zo staat zij in de hiërarchie
Wellicht niet bovenaan
Hoewel zij buigen tot haar knieën
en haar niet in de ogen kijken
Moet uiteindelijk
ons gelijk nog blijken
Ik zwijg
O jij vrouw, jij vreselijke vrouw
Omdat ik alles kreeg
wat jij graag hebben wou
Zo spreekt zij mij
Zo noemt zij mij
terwijl ik nimmer woorden zei
Die iets anders zeiden, dan over mij
O vrouw, o prachtige vrouw
dat ben ik,
de gene.. die ik worden wou.

Jip

Geen opmerkingen: