vrijdag 20 mei 2011

Beroemd wil ik zijn

Ik wil zo graag beroemd zijn
iedereen kijkt naar mij
en dat ze iets willen hebben
alleen omdat ik het zei
Dat ze mijn hoofd herkennen
dik onder de make-up
Van voren en van achteren
en natuurlijk in close-up
Ik wil ook heel veel auto's
en huizen in een straat
Ik wil ook in het nieuws
dat het item over mij gaat
Ik wil dat ik kan komen
Alle ogen op mij gericht
Bijna dat de zon
knippert in mijn aangezicht
Ik wil zoals de koningin zijn
of beter nog prinses
Ik wil van alles leren
Maar nooit een wijze les
........
Maar ik kan niet goed zingen
Ik ben niet muzikaal
Kan geen verhaaltjes schrijven
Ben ook niet echt brutaal
Geen eigenwijze schoonheid
actrice in de dop
Ik heb geen beroemde ouders
of een opvallende kop
Ik kan niet heel goed sporten
eigenlijk kan ik in het geheel
geen zak, geen bal, geen jota
Is het een luchtkasteel
Dus ben ik andere bronnen
uiteindelijk aan gaan boren
want een meisje moet toch iets
om er bij te horen
Nu deal ik dus al dagen
in waspoeder en zout
maar geloof dat ook die klantenkring
niet echt heel best stand houdt
Ik heb nog geprobeerd
een bnner te daten
maar die wilde helaas
ook niet veel van me weten
Een moord wilde ik plegen
maar mijn mes was bot
de brug die stond net open
en mijn pistool was plots kapot
Ik wilde daarna even
een overvaller zijn
de overal was stuk
en de bivakmuts te klein
Toen ben ik dus gaan huilen
heel hard, midden in het gras
zodat iedereen kwam vragen
wat er met me was
Ze kwamen zelfs van shownieuws
want van stoppen wist ik niet
wie weet stopt er een humorist
mij straks nog in een lied
Ik zit hier nu al dagen
te janken op mijn gat
Ik kan geen zak, geen bal
Maar aandacht krijg ik zat.

Jip

Geen opmerkingen: