zondag 31 oktober 2010

Glazenwasser

Gediplomeerd ben ik
ik was de ramen van uw ziel
als u dat wenst
maar ook de buitenkant
ik kijk ook verder dan de rand
en neem het raamwerk even mee
zo houd ik namelijk
mijn klant te vree
Ik kijk mijn ogen danig uit
zo zie ik soms een importbruid
die zeker niet afvallig is
het lijkt zo waar een echte miss
totdat ik zeem en alles blijkt
wat minder mooi te wezen
en ga ik rap
wat verder met mijn trap
Ik was ook aan de binnenzijde
waar ik menig een verblijdde
met advies en goede raad
waar geen lapper prat op gaat
maar wij weten van de hoed en van de rand
wij staan namelijk aan elke kant
en als u het wilt weten dame
ik zag al heel wat mooie ramen
Wat vraagt u mijn diploma, ja
die heb ik nodig als ik ga
dan heb ik hem op zak om zaken mee te doen
ik houd mij goed en goed fatsoen
Ik weet wel wat ik zeggen moet
als ik een heer of dame ontmoet
die andere zaken van mij vraagt
dan wat mijn baas mij opdraagt
En als ze zeggen, heb je daar voor moeten leren dan
is lappen niet wat ieder kan
dan zeg ik, snel en zonder gene
"Iedereen, denkt het te kenne"
Maar alleen de echte weet,
niet te smal en niet te breed
Het levensgeluk van iedereen
lap ik er in een uur doorheen
ik voel je met een sygoloog
daarna zeem ik lekker droog
Want als u tips wilt voor het leven
doe me een koppie dan heb ik even
Een kwartiertje, dat doe ik zo
Dan zit je zo... weer in je flow!

Jip

Geen opmerkingen: