dinsdag 17 februari 2009

Gesloten

De deur dicht met een slot er op
dievenklauwen en een ketting
ramen vol met ijzeren staven
en de luiken dicht

Mijn ogen naar de grond
en mijn handen gebald
Staal aan mijn voeten
en gewicht op mijn hart
een ijzeren glimlach
om niet door te komen
doorwaakte nachten
en momenten vol pijn
Leven dat hing aan de punten van mijn schouders
tranen die geen tranen meer waren
alleen nog spetters vol spijt

Het gaat goed
het wordt beter
Ik kan het aan
Het lukt wel geloof me
laat mij maar gaan
onkruid vergaat niet
na regen zonneschijn
Niets aan de hand
schelden doet geen pijn

De deur dicht met een slot er op
dievenklauwen en een ketting
ramen vol met ijzeren staven
en de luiken dicht

En toen kwam jij


Als een niet te stoppen regenbui
donderde je mijn leven in
stapte in mijn plassen
en keek door onontdekte kieren
Met warme woorden vol geloof
met stille berichten vol vertrouwen
Met geduld dat de berg zelfs naar Mohammed zou komen

Ging langzaam de deur van het slot

Jip

Geen opmerkingen: