dinsdag 5 februari 2008

Voor- en tegenspoed

Verlegen veeg ik de tranen van mijn wangen
jouw handen omsluiten mijn gezicht
als je zegt dat je van me houdt
voel de zon op mijn armen
we vervolgen elkaar op deze eindeloze weg
en bereiken het einde zowel als de top

Vol afschuw bezie ik de wereld
die aan mijn voetstappen likt
die zegt hoe minder ik ben dan een ander
en voel de wind op mijn wangen
die mijn glimlach wegblaast
en de top en het einde zijn eindeloos

Vol vertrouwen kus je mijn lippen
en neemt mijn zorgen enkel in je handen
zodat ik zie dat ze te tillen zijn
en dat ik niet alleen alleen hoef te zijn
en voel de regenboog boven mijn hoofd
en het einde nabij komen, op de toppen van mijn kunnen

Boos misvat ik het leven
dat mij terug trekt in de zwarte modder
mij opgooit en neer smijt
die de regen met striemen in mijn gezicht
en daarna het vertrouwen wegspoeld
De top lijkt eindeloos hoog

In liefde vinden wij elkaars worden
je neemt mij en wat ik heb
en maakt er een geheel van
de seizoenen wisselen en wij blijven
blijven in het geheel de zon zien
En wandelen wij naar de top die eindeloos dichtbij lijkt

Jip

Geen opmerkingen: