zondag 10 februari 2008

Mijn wereld in jou

Volle golven overspoelen het strand aan mijn voeten
het lijkt een oneindig spel van komen en gaan
De korrels zoeken een weg tussen mijn tenen
om nooit meer weg te gaan daar waar zij stranden
De zon gooit gul haar stralen op je wangen
en ik kus de warme kleur zodat mijn lippen even rood kleuren
jouw zachte handen beroeren het zand
en mijn handen zoeken de jouwe
in een eindeloze zoektocht naar de ene schelp
volgen wij elkaar om een doelloze weg
Ik verlies me in de golven die me
wanneer jij bent, wie je in wezen bent
en wie je nimmer niet zijn kunt,
vervoeren naar dieptes en toppen
die ik ken noch had verwacht
ooit had zullen beroeren
De zee overspoeld niet alleen het strand
mijn voeten
maar ook de wereld aan het einde van de maan
waar de zon alleen nog is
en de sterren in je ogen
Mijn wereld zijn.

Jip

Geen opmerkingen: