maandag 18 februari 2008

Ik heb het geprobeerd

Ik heb het geprobeerd
je de schuld te geven
van de laatste stukken
van een eindig leven
Maar het werkte niet
en eigenlijk vond ik
het ook niet zo eerlijk
Dus daar stond ik

Ik heb het geprobeerd
het jouw schuld te laten zijn
de restjes van het zelfvertrouwen
waren echter niet zo klein
dat ik het zelf niet wilde
of kon dragen
en dus gaan we verder
het is ook makkelijker het klagen

Ik heb het geprobeerd
met dikke tranen in mijn ogen
ik wilde schelden, schreeuwen, vloeken
maar toen de tranen gingen drogen
Zag ik helder dan de schuldvraag
nog het minste was wat ik zocht
en liever bij mezelf bleef
dan tegen onmacht vocht

Ik heb het geprobeerd
en ben toen weg gelopen
het was allang verkeerd
het was er ingeslopen
jij zegt dat ik dat steeds doe
loop weg voor wat er gaat
maar het was een goede beslissing
kijk maar nu hoe het staat

Ik heb het geprobeerd
het ging mis, we konden niet winnen
het was geen eeuwig sprookje
ik kon het einde niet verzinnen
maar het liep toch zo
en al ben ik bang
Het is uit en af
gelukkig en lang

Jip

Geen opmerkingen: