vrijdag 18 mei 2012

Open handen

Ik voel dat er tranen over mijn wangen lopen
en terwijl ik ze enigszins verdwaasd wegveeg van mijn natte wangen
slik ik woorden in die ik helemaal niet wilde zeggen
wend ik mijn blik af omdat mijn ogen de zinnen toch uitspreken
Zo graag zou ik wegwandelen
rug recht, schouders naar achteren, buik in, borst vooruit
Maar ik blijf staan
handen open
mijn hoofd gekeerd
klaar voor de volgende slag die zonder twijfel zal komen
Ik voel dat er tranen over mijn wangen glijden
ik veeg ze omslachtig weg naar mijn haren en verstop ze
omdat ze zeggen dat wat ik helemaal niet zeggen wilde
en uitspreken wat in mijn hoofd opgesloten zou moeten blijven
Zo graag zou ik nu met een grote glimlach om mijn lippen spreken
en daarna huppelend mijn pad vervolgen
onderweg naar grote daden om niet vergeten te worden
Maar ik sta hier met mijn handen open
en mijn wang nog rood van de vorige klap die ik incasseerde

Jij zegt alleen dat het nu eenmaal zo is
en daar moet ik het mee doen.

Jip

Geen opmerkingen: