woensdag 2 mei 2012

Niet mijn spel/foute keuze

Ze vragen mij een spel te spelen
waar ik de regels niet van ken
Waarvan de naam mij onbekend is
toch ben ik blij dat ik hier ben
En hoewel ik boeken heb verslonden
en dagen naar redenen heb gezocht
Ben ik op dit moment vooral blij
dat ik meedoen mocht
Onzeker gooiend en twijfelachtige zetten
Maken binnen de kortste keer
korte metten
Met mijn blijdschap mee te delen
in dit plezier
Waar mijn plek ook zijn zal
Het is zeker niet hier
Ik begrijp niets van wat ik doen moet
en nog minder van wat men doet
Maar als ik zelf niet ga stoppen
Komt dit waarschijnlijk niet meer goed
Zit ik vast in trage beelden
die mijn ogen niet willen verdragen
Maar ik wilde mee doen en dat deed ik
maak een einde aan mijn klagen
Als de dag komt na de nacht
En ik met spijt mijn bed weer ken
Denk ik, dit had ik nooit willen doen,
En zeker niet, met hen

Jip

Geen opmerkingen: