donderdag 10 mei 2012

Misschien, een keer, wellicht

Misschien heb ik te vaak
mijn handen in mijn zakken laten glijden
Een keer te veel
mijn voeten door de modder laten gaan
Wellicht zelfs wel
mij schuldig gevoeld
voor misstappen die ik niet gemaakt heb
uitspraken die ik niet heb gedaan
en loze beloften die ik niet heb willen doen

Ik heb mijn rug niet recht genoeg gehouden
om alles er af te laten glijden
Vrees zelfs dat ik te veel
met mij heb meegesleept
En dat de zolen van mijn schoenen kilometers geleden allang versleten waren maar dat ik het nagelaten heb om nieuwe te laten lappen

Misschien heb ik te vaak
mijn woorden ingeslikt om nog te kunnen spreken
Een keer te veel
niet mijn eigen pad gevolgd of gekozen
Wellicht zelfs wel
mijn hand uitgestoken
naar hen die hem niet wilde hebben
die hem niet nodig hadden
die hem misschien eerder hadden verdiend

Ik heb mijn rug niet recht genoeg gehouden
om alles er af te laten glijden
Vrees zelfs dat ik te veel
met mij heb meegesleept
En dat de zolen van mijn schoenen zo versleten zijn dat ik al dagen lang slechts op het eelt van mijn voeten loop en blijf lopen

Misschien heb ik te vaak,
een keer te veel
wellicht zelfs

Misschien ook niet
Ik schud mijn veren los
en zeg
Ik ga
de dromer wint het van de denker.

Jip

Geen opmerkingen: