woensdag 10 juni 2009

Storm

Menig maal te veel
heb jij je woorden
door de kieren van de deur geduwd
terwijl het slot op barsten stond
en ik de enige uitweg zocht
die er te vinden zou zijn
Zo vaak heb ik de dekens
over de naakte plekken gelegd
de waarheid bedekkend
als zijnde een klein kind
gekoesterd dat wat er zijn mocht
gevreesd dat wat er kon komen
Terwijl de druk op de deur
haar hoogtepunt al menigmaal
had moeten herzien
nam ik een hand die
als zo vaak het wit tot rood deed komen
in de mijne
ademhalend zonder te stikken
Woorden over mijn lippen persend
Ik heb je lief zoals je mij lief hebt
Enkel met minder storm
De buien kwamen
en zij gingen
tot zij elkaar in hoog tempo
gingen opvolgen
en ik niet meer kon schuilen
geen tijd meer kreeg om te drogen
de zon mijn wangen niet langer kon kussen
En ik het raam moest openen
Wanneer een deur geen uitweg meer is
springt met liever drie hoog

Jip

Geen opmerkingen: