maandag 15 oktober 2007

De wereld voor jou

Ik schreef voor jou de bloemen aan
zodat ze recht en trots zouden staan
Ik duwde voor jou de zon weer hoog
en huurde ook een regenboog
Ik schoot voor jou de sterren neer
en deed met daarna nog een keer
Ik liet de dieren voor je praten
om ze daarna met rust te laten
Ik liet het gras wat groener zijn
want dat vindt een ieder fijn
Ik zong een lied met merel en lijster
ik maakte een wond en gaf je een pleister
Ik wilde alles beter maken
om je maar niet kwijt te raken
en toen ging je toch.

Jip

1 opmerking:

Anoniem zei

Je mag schrijven met bloemen
schuilen onder regenbogen
sterren schieten
in zonlicht baden
dieren voor je laten praten
als het je vreugde schenkT
dan doe je het ene
als het je liefde schenkT
dan doe je het andere
niet omdat je liefde bent
niet omdat je vreugde wilt
niet om alles beter te maken
maar om niet kwijt te raken
wat je nooit hebt gekregen