zondag 12 augustus 2007

Afgeworpen

Ik heb mijn hoed afgegooid
en nu speelt de wind er mee
Ze blaast em weg
en neemt het mee
tevrede met dit spel
voor twee
vermaakt ze vriend en vijand

Ik heb mijn juk afgeworpen
en nu neemt de stroom hem mee
Ze draait en gooit
en speelt er mee
tevreden met dit spel
voor twee
verbaasd ze vriend en vijand

Ik heb mijn masker afgeworpen
het ligt verstoten in een goot
Er wordt niet mee gespeeld
en wordt slechts naar gekeken
het is geen spel voor twee
Maar een solostuk
vol gebreken

Jip

1 opmerking:

Anoniem zei

je kunt je hoed afgooien
en tegen jezelf zeggen
afgooien is heilzaam
omdat vriend en vijand
er eeuwig mee speelde

je kunt je juk afwerpen
omdat het de schijn was
die je stak in doen alsof
waar vriend en vijand
eeuwig mee speelde

maar laat je je masker zakken
en ruimte geeft jezelf te tonen
dan realiseren vriend en vijand
dat je masker dat gene verborg
wat eeuwig in je lag besloten