donderdag 19 april 2012

Feest

De slingers hangen nog
maar het feest is allang geweest
Misschien dat er nog borrelnoten zwemmen
achter het dressoir
in half genoten bierglazen
die een eigen leven hebben gekregen
welke onverlaat heeft die daar dan ook neergezet
In een vrijwel gestorven palm
die werkelijk ergens anders heeft gestaan
vind ik de resten van een, naar mijn mening,
uitstekend maal
maar die de combinatie borrelnoot en bier
waarschijnlijk niet hebben kunnen verenigen
verdorie toch er is ook een toilet
Met half bevroren ogen
bekijk ik dat wat achter is gebleven van het feest
en realiseer dat
hoe goed het ook was
men beter vaker
en minder fel kan pieken
dan is het dal wellicht
ook wat minder onbegaanbaar
ik heb ook nog een bed
En  zuchtend vis ik
een cadeaubon tussen de bank vandaag
vervaldatum 14 mei 2008

Jip

Geen opmerkingen: