dinsdag 21 december 2010

Mijn kerstcadeau

Ik koop je dit jaar
een cadeau wat je mooi vindt
iets wat je echt wilt
Gewoonweg uniek

Dit jaar geen paar sokken
geen wijn of horloge
Geen kaartje met wensen
geen pakje met goud
Ik geef je dit jaar
ook niet alleen met kerst
het gene waarvan je vast het meeste houdt
Geen boek met verhalen
of kaarsjes met kaas
geen ijscoupe of ijsreis
Ik geef je dit jaar wat je echt aan me vraagt
Niet om op te ruimen,
of weg te leggen
iets echt en vertrouwt
Ik geef je dit jaar
en niet alleen met kerst
Iets waar je vast oprecht van houdt
Nu geen loze beloften
geen valse bezwaren
geen opgesmukt gedoe
geen vergane jaren
Ik geef je dit jaar
wat je allang hebt gehad
Maar wat je mag houden
mijn hele hart
Omdat ik nu eigenlijk best zeker weet
omdat je me nu eigenlijk best wel goed kent
Omdat ik het jouwe, al zolang mag hebben
en omdat ik voel,
dat je er voorzichtig mee bent.

Jip

Geen opmerkingen: