woensdag 5 augustus 2009

Regenbuien

Waren het de blauwe luchten in mei die zeiden dat de zomer moois zou brengen
Misschien was het het ruisen van de takken, nadat de regen ze had gekust
Zelfs de wind zou het hebben kunnen blazen, wanneer ze op wolken joeg
Maar het werd zomer na de lente
en ook nu kwamen de regenbuien
Die mijn gezicht koelden als de zon had gebrand
die mijn zorgen spoelden als de wind ze niet meer uit mijn hoofd joeg
die mijn haren plakte als ik de veiligheid van huis verruilde voor wat buiten wachtte
Ik wilde mooi, riep ik nog
tegen geen in het bijzonder
Maar wat mooi was, hadden de luchten niet verteld
ook de takken en de wind repten enkel van de zomer
en dat wat zij brengen zou
"Mooi," riep ik wederom,
"dat wil ik, mooi en goed en fijn"
Maar we kregen na de zomer de herfst
Terwijl ik 3 maanden lang had gewacht op alles wat me beloofd was
en me nu weer hulde in een jack van kou
Had ik niet gezien,
dat mooi 12 maanden lang naast me liep,
Ook zonder zon, hou ik toch van je

Janneke

Geen opmerkingen: