donderdag 18 december 2008

Daar waar de zon haar stralen neerlegt

Daar waar de zon haar stralen neerlegt
daar wil ik je ontmoeten
zodat de koude grond mijn voeten
niet langer pijn kan doen
Omdat de wereld daar iets lichter lijkt te zijn
en alles in perspectief
een schaduwkant heeft
doch kende ik deze allang
Ik zal je aankijken
je blik niet langer ontwijken
ik zal zijn wie je denkt
dat ik ben
Niet langer minnares
niet langer kind
enkel dat wat ik ben
Ik zal je spreken met woorden
die vloeiend uit mijn mond zullen rollen
Ik haat je niet
want haat is verspilde moeite
Ik weet dat jij me haat
haat om wat ik wel deed
haat om wat ik naliet
haat om wat ik uiteindelijk
helemaal niet had mogen doen
Ik zal je ontmoeten daar waar de zon
haar stralen neerlegt
Ik hoop dat je moed genoeg hebt
maar ik vrees dat jij enkel
in het maanlicht nog mooi bent

Jip

Geen opmerkingen: