dinsdag 27 november 2007

Verdrinken in mijn zee

Het is soms zo zwaar
als zwemmen in koud water
Ik red het nu nog
maar ik weet het niet later
Elke golf neemt me mee
pakt me op slaat me neer
ik met mijn hoofd recht omhoog
angstig bang, keer op keer
En de wolken die breken
huilen boven mijn hoofd
als ik roep: ga het redden
hebben zij het niet geloofd
Als de zon probeerde te schijnen
dringen wolken haar terug
als de wind mee gaat blazen
duwt het getij in mijn rug
En de zee en haar water
maakt me koud tot het bot
En de beukende golven
maken mijn lichaam kapot
Wat ik vond mocht ik houden
dus ik drijf op mijn resten
Het is niet wat ik zocht
maar misschien wel het beste
Met mijn armen gebogen
maak ik lome koude slagen
Hoe lang het ook duurt
ik blijf het verdragen
Want het strand roept mijn naam
en steekt zijn handen naar mij toe
Ik wil en ik zal
ookal ben ik zo moe
en als ik aanspoel
verdronken, vergeten, vergaan
zal er iemand mij vinden
en naast mij blijven staan
Ik win van mij zee
voel een warme onderstroom
het is moeilijk en zwaar
Maar ik weet het gewoon

Jip

Geen opmerkingen: