maandag 16 juli 2007

Luisteren

De zon verwarmde mijn wangen
toen de tranen moesten drogen
Een onvervuld verlangen
is in de wind allang vervlogen
Een enkel woord zegt nog te veel
en niemand die het hoort
Een zacht geluid in het geheel
drijft niet zo lang meer voort
De zon kustte mijn tranen weg
maar niet de oorzaak van het al
Maar ik sterf eerder dan ik zeg
het leven het verval
De regen kust mijn warme wangen
laat de pijn verspoelen
Is dit een onvervuld verlangen
is dit wat ze bedoelen
Ik laat de wind met mijn gedachten spelen
ik laat haar daar vrij spel
Totdat de tijd weer gaat bevelen
dan luister ik wel
Genoeg van dralen en van dromen
aan het werk en snel
het moest er toch een keer van komen
Misschien luister jij wel

Jip

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo juf en mama

Je gedichtjes maken de lezers soms droef
Vond misschien niet jezelf hoe diep je ook groef
Ik ken je wat beter ze geven je lucht
Voor jou is het dichten gelijk aan een vlucht
Niet van het leven of van het zijn
Niet van het huilen en niet van de pijn
Een vlucht dan toch maar enkel voor even
Want je wilt schreeuwen tot je handen gaan beven

Je weet dat dat niet gaat
Je heel snel weer dichtslaat

Maar liefste onhoudt maar wat je ook doet
Ga door met schrijven dan voel je je goed

MPK