dinsdag 25 juni 2013

Leven

Je zwijgt hele zinnen in mijn oor
en als ik niet kijk staar je er verhalen bij
Je omarmt me met je twijfel
en samen kijken we naar buiten

Er is niets 
mopperen we samen
Het gaat goed
op papier
Voor de buitenwereld hangen er
kleurige gordijnen voor de ramen
Maar het is grauw en grijs
Ook hier

Tegen de muren plak ik mijn zorgen
Soms met lijm, soms spijkerhard
In de spiegel tel ik lijnen
Die ik gister nog niet zag

Er is niets 
mopperen we samen
Het gaat goed
op papier
Voor de buitenwereld hangen er
kleurige gordijnen voor de ramen
Maar het is grauw en grijs
Ook hier

Er valt een traan hard op de plavuizen
onze zomen worden nat
Tot het water aan mijn lippen 
mij tot spreken dwingt

Er is niets 
mopperen we samen
Het gaat goed
op papier
Voor de buitenwereld hangen er
kleurige gordijnen voor de ramen
Maar het is grauw en grijs
Ook hier

De wereld draait nog
en de klok
Loopt al jarenlang wat voor
Ik sluit mijn ogen vannacht beter
Morgen gaat immers ook door

Er is niets 
mopperen we samen
Het gaat goed
op papier
Voor de buitenwereld hangen er
kleurige gordijnen voor de ramen
Maar het is grauw en grijs
Ook hier
Gelukkig heb ik in een laatje
Ergens onderin een kast
Twintig potjes mooie verf
En een hele grote kwast.

Geen opmerkingen: