dinsdag 20 november 2012

De digitale duidelijkheid

Woest gaan mijn handen over de toetsen van het wankele toetsenbord
zovaak al heb ik geprobeerd om met kracht
mijn woorden nadruk te geven
De "e"ligt los en zwerft met regelmaat
ergens onderaan tegen de spatiebalk
Half hangend en soms geplakt
door opgedroogde koekkruimels
en achter gebleven
uitgesproeide resten thee
Ik shift ook momenteel
wat meer met rechts dan links
Dat geeft niet houd ik me voor
evenals de afgebroken pootjes
die nog wel als restant leven
en daardoor een wankel evenwicht proberen te houden
onder mijn forse aanslagen

In mijn hoofd komen de mooiste zinnen op
"papier" "blank canvas"
maar in de hedendaagse werkelijkheid
ontstaat er een onsamenhangend mailtje
onleesbaar voor de ontvanger
en onbevredigend voor de zender

Ik druk, sla, mep nog hier en daar wat uitroeptekens
die overigens ook bestaan
uit meer geluk dan wijsheid
daar er een opgedroogd stuk chips
onder die knop is durven te gaan wonen
en dus het teken klemt

Ik tik mijn naam
vervloek autocorrect
omdat ik vier keer niet lees wat ik tik
tot ik zie dat mijn vingers naast de gewenste toetsen liggen

Ik vloek
Ik scheld
en send

Dan krijg ik smiles terug
digitaal
ben ik dus
ook niet zo duidelijk

Geen opmerkingen: