vrijdag 19 september 2008

Afscheidsbrief

Je had het niet verdiend
dat wisten we beide
of het nu het heden
of het verleden
was, je had het niet verdiend
en dus bewoog ik hemel en aarde
als je mij daarom vroeg
was ik degene die vol liefde
al jouw extra bagage droeg
Ik trok de schepen mee
die je niet kon verbrandden
Luisterde naar je als je niet meer kon
naar gesprekken die verzandden
Je had het niet verdiend mijn lief
dat geef ik je zo na
of het nu je heden
of je verleden
was, je kon het niet verdienen
en dus schepte ik orde
als er chaos bleef
en was ik je voetstuk
omdat ik je vergeef

Je had het niet verdiend mijn schat
dat is een vaststaand feit
maar met al jouw verworven rechten
raakte ik mij steeds meer kwijt
het ging mij niet om de knikkers
het ging me zelfs niet om het spel
Jij had het niet verdiend, weet ik
Maar lieve schat, ik wel?


Jip

Geen opmerkingen: