maandag 16 juni 2008

Liefde doet je te kort

Er zijn zo veel woorden in de wereld
en nog kan ik niet de juiste vinden
boekenvol heb ik gelezen
verslonden bijna
op zoek naar die letter
die ene in het geheel
die waardevolle gedrukte of geschreven
in een zin verpakte
eenzijdige of wellicht wel vormloos
Er zijn zoveel woorden in de wereld
en nog weet ik niet wat de juiste is
in een doorgaande stroom
van niet te stoppen woorden
vervorm ik wat ik zie
en zie ik wat ik heb vervormd
Soms gegoten in een reeks van
letters, klinkers en leestekens
soms verstopt in een gedicht
Nooit haat
Nooit woede
Enkel machteloos
Het ene woord niet om je te beschrijven
Ik dacht liefde
Maar dat doet je te kort

Jip

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik vond wat ik zocht
tikte ooit deze vrouw
alsof het iets was
waar ze macht over had

Je verloor wat je zocht
tik nu deze man
denkend dat alles
voortleeft in herinneringen

En zo laten
deze man en vrouw
elkaar in spinsels zien
wat ze in het leven zoeken

kusje T