vrijdag 1 juni 2007

Zelfmoord van een egoist

Lachend zetten zij de kleinste buitenspel
zonder een woord, maar hij weet het wel
een bal te hoog, een stoot te laag.
Hij krijgt een antwoord, maar stelt geen vraag
"Ja net te laat, he jammer zeg"
"Daar stond ik niet he, ik liep net weg"
Een loos gebaar
zo stond hij daar.

Lachend zetten zij de jongste buitenspel
zonder een woord, maar hij weet het wel
een opdracht te laat, een brief te vroeg
het is altijd te veel, en nooit genoeg
"Dat vroeg ik niet, je let niet op"
"Zitten er hersens in die kop"
Een loos gebaar
zo stond hij daar

Lachend zette zij haar man buitenspel
zonder een woord, maar hij wist het wel
Een halve snauw, nooit eens iets goed
Hij weet niet eens meer hoe het moet
"Je neemt ook nooit wat voor me mee"
"Doe het eens zelf je bent geen twee"
Een loos gebaar
zo stond hij daar

Huilend zette hij zichzelf buiten spel
zonder een woord, maar hij wist het wel
Zijn leven was nooit goed genoeg
hij had nog zoveel voor de boeg
"Ik doe het niet, ik geef het op"
"Ik trek de stekker, echt ik stop"
Een loos gebaar
zo stond hij daar


te vroeg o zo veel te vroeg
ons ontvallen, het was genoeg
hij zag door alles wat hij wou,
niet meer zijn baan, leven en vrouw
de egoist, die zomeer ging
niet genoeg aan het leven hing
en iedereen zo in verdriet
om niets alleen achterliet..
We denken aan hem elke dag
zijn inzet en zijn lieve lach
Als iedereen was zo als hij

Het ging voorbij, het ging voorbij



Jip

Geen opmerkingen: