woensdag 27 juni 2007

Onvoorwaardelijke liefde

Wij zouden onvoorwaardelijk van elkaar houden
kinderen krijgen, trouwen.
Voor altijd samen met elkaar,
altijd, eeuwig, jaar na jaar.
Maar na de zon kwam er de mist
en had ik me misschien vergist
en merkte ik dat jij
niet meer onvoorwaardelijk houden kon van mij.
Je hield van mij als het goed was
Je hield van mij als ik zoet was
Je hield van mij met tegen wind
Je hield van mij blij als een kind
En de wolken trokken gedwee aan ons voorbij
Ik herinner me woorden die zij soms tegen me zei
En de deuken werden gaten
die steeds meer door gingen laten
En stond ik door mijn zon verbrand
heel alleen nog aan de kant
te kijken naar het feest
dat ooit ons leven samen was geweest.
Zo ging ik hoofd omhoog en in de pas
op zoek naar hoe het vroeger was

Jip

1 opmerking:

Anoniem zei

Ze fluistert in je
als een branding
van ruisende golven
uit een blauwe zee

ze wachtte op je
je ging voorbij
ze hield van je
je deed haar pijn

ze lachte
te veel van haar
je huilde
te veel van jou

uit een blauwe zee
spoelde de golven
sloot jij haar ogen
zacht fluisterend haar naam