dinsdag 2 december 2008

Ik weet het niet

Ik denk
dat ik heel zeker weet
en dat het hoogstwaarschijnlijk
misschien het beste is
voor alles
en iedereen
en dan wel
vooral voor mij
dat ik op dit moment
het even
niet meer weet

alsof mijn voeten
onder mij vandaan sloegen
als luciferhoutjes
kraakten onder het gemak
waarmee woorden werden uitgesproken
vol boodschap
en lading,
maar achteloos
mijn leven ingegooid
Hoewel ik wist dat
ze zouden kunnen komen


Ik denk
dat ik heel zeker weet
en dat het hoogstwaarschijnlijk
misschien het beste is
voor alles
en iedereen
en dan wel
vooral voor mij
dat ik op dit moment
het even
niet meer weet

Alsof mijn wereld
terwijl ik zeker wist dat ik keek
zo voor mijn ogen
van kleur verschoot
door de simpelheid van dit leven
en hoe complex het is
soms komt er even
wat licht op de zaak
vaak is het erg donker


Ik denk
dat ik heel zeker weet
en dat het hoogstwaarschijnlijk
misschien het beste is
voor alles
en iedereen
en dan wel
vooral voor mij
dat ik op dit moment
het even
niet meer weet

En daarbij
wie ben ik
om te weten?

Geen opmerkingen: