dinsdag 20 augustus 2013

Wasgoed

Brommend roept de wasmachine van mijn buurvrouw
dat hij bijna zo ver is om al haar was
gewassen en wel
weer aan haar terug te geven
Straks drie korte piepjes
waarna ik haar naar boven zal horen lopen
en straks met een zachte klik
haar droger dicht zal horen gaan
Mijn wasmachine is nog lang zo ver niet
die bromt nog niet
maar rommelt wat
Straks weet ik
dan zal hij
PIEP PIEP PIEP
door mijn huis doen klinken
minutenlang
Totdat hij door krijgt dat ik hem
heel kunstig gewoon negeer
Uiteindelijk zal hij zwijgen
Als ik naar boven loop
om enkel handdoeken in de droger te proppen
en de rest straks aan de lijn te hangen
wapperend in de wind
dan is haar was allang droog
en opgevouwen
in de kast waarschijnlijk zelfs
Terwijl het mijne
in manden in mijn huis staat

Ik denk wel dat de buurvrouw
ook wel eens
een vlek niet uit het ondergoed krijgt gewassen.

Jip

Geen opmerkingen: