woensdag 11 januari 2012

Rugzak

Ik was hier al
wellicht vooral
ik denk vooral
dat dacht ik al
Voordat ik hier vaker was geweest
Mijn wegen slijt ik langzaam uit
totdat er plassen ontstaan in de paden die ik trek
met mijn rugzak aan woorden
Ik zou ze achter mij moeten laten
maar uit angst dat een ander
mijn rugzak mee zou nemen
de woorden zou horen en begrijpen
Ik ging hier weg
wellicht ver weg
ik denk ver weg
dat denk ik echt
Neem ik hem mee
Ik schaam me niet
mijn woorden horen bij mij
ze passen in mijn rugzak
en die past op mijn rug
Ik ken het pad, ik ken de weg
ik groet de bomen en de bloemen
of in herfst de paddestoelen
Ik kom hier vaak
wellicht te vaak
ik denk te vaak
dat denk ik vaak
Mijn rugzak maakt striemen in mijn schouders
de woorden bonken in mijn rug
en drukken op mijn heupen
ik zak wat krom
als ik loop
gaat het wat traag
als ik stop
kijk ik niet om
Ik kom hier terug
wellicht te snel
ik denk wat snel
dat denk ik wel
En als ik ga
dan ga ik echt
dit keer stap ik
mijn fiets op
mijn rugzak hang ik achterop
wie weet
Wie weet.

JIp

Geen opmerkingen: