donderdag 29 september 2011

Superheld


Mijn tante die goed koken kan,
en natuurlijk superman.
Mega Mindy en mijn broer
want die zijn allebei heel stoer.
Harry Potter, grote Smurf,
die doen veel wat ik niet durf.
Mijn opa die weet altijd raad,
die grote jongen uit de straat.


En ik ben ook een superheld
had ik je dat nog niet verteld?
In mijn eigen hersenpan,
is er niets dat ik niet kan.

Je zegt het maar en dan hop
sta ik zo maar op mijn kop
Vlieg ik hoog boven de zon
Jij wist niet dat ik dat kon

Donald Duck, Kwik, Kwek en Kwak,
de buurman in zijn pak
Anne Frank en Columbus
stiekem het vriendje van mijn zus
Spiderman, Fantasic Four
zo gaat het rijtje door en door


En ik ben ook een superheld
had ik je dat nog niet verteld?
In mijn eigen hersenpan,
is er niets dat ik niet kan.


Ik ben goed in taal en zo
in karate en in judo
Voor alles wat ik nog leren moet
daarvoor is dan school heel goed

En elke morgen sta ik op
en sta ik even op mijn kop
Kijken of ik het nog kan
Want als ik groot ben, word ik superman
Als superheld mag ik voortaan
In elke rij meteen vooraan.

Geen opmerkingen: